Plannen zijn er om...

19 december 2016

Juist; gewijzigd te worden!

Lieve allemaal,

Ik val maar gelijk met de deur in huis: mijn plan is gewijzigd! Zoals jullie weten heb ik vanaf moment 1 dat ik hier in Australië ben, last van heimwee en heb ik álles geprobeerd om daar vanaf te komen of het minder te maken. En wát voor een dingen; als ik al m’n blogs teruglees en m’n foto’s bekijk, dan besef ik me (vaak nog niet eens helemaal) dat ik on-wijs veel mooie dingen heb gezien en gedaan. Dingen die niet “normaal” zijn om op je 18e al gezien en gedaan te hebben en waarmee ik mezelf ontzettend gelukkig prijs dat ik ze heb meegemaakt. Tegelijkertijd merkte ik dat tijdens die gave uitstapjes, altijd het knagende gevoel van heimwee aanwezig was. Sterker nog; de afgelopen weken werd het alleen maar erger, in plaats van dat het ondertussen zou moeten gaan afnemen… Zoals ik in m’n vorige blog ook al zei; het is een gevoel wat ik onmogelijk kan uitleggen & het gaat verder dan het ‘’gewoon missen van je vertrouwde omgeving.” Na een heleboel skypemomentjes met papa, mama & Fabiënne, kletsen met m’n vriendinnen hier & in Nederland en natuurlijk onwijs veel afwegingen maken in m’n hoofd (hebben we die leuke weegschaal weer ;) ) heb ik besloten om m’n plan te wijzigen en half januari naar huis te gaan! De heimwee maakt het op deze manier onmogelijk om hier nog langer te blijven, laat staan om me gelukkig te voelen. De beslissing om hierheen te komen was immens, maar het heeft me zó veel gebracht; ik weet niet eens waar ik zou moeten beginnen met opsommen! De beslissing om naar huis te gaan was nog véél groter, maar in de wetenschap dat ik ben wie ik ben & dat deze keuze daarbij hoort, is er voor mij geen betere beslissing!

En ineens is het dan nog maar 3 dagen zorgen voor die lieve Oscar, koffer inpakken voor vakantie (OMG!!), langzaam afscheid nemen van m'n family en de routine die ik hier heb opgebouwd, m’n kamer ontdoen van al m’n gezellige freubeltjes, lieve kaarten en foto’s en dan vanaf vrijdag genieten geblazen met Fabiënne!! Kerst vieren met 27graden in Melbourne, NYE in Sydney met uitzicht op The Opera House & Harbour Bridge; allemaal dingen die toegevoegd gaan kunnen worden aan het lijstje wat al zo enorm veel mooie plekken en avonturen bevat! Na die vakantie blijf ik nog een week in Sydney en dan is het, na 3 maanden in Australië te zijn geweest, tijd om naar huis te gaan!  Maar voordat het zover is ga ik eerst nog een maand lang genieten van dit prachtige land & zijn cultuur, voordat ik weer voet zet in ons koude kikkerlandje!

Lieve allemaal, jullie horen zeker nog van me, maar voor nu: Cheers mate!

Liefs,

Marilène

IMG_8812

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Lieke:
    Trots op jou!!
  2. Ingrid:
    19 december 2016
    Dappere beslissing marilene! Geniet nog van je laatste periode in australia! X
  3. Susanne:
    Love you! ❤️
  4. Oma Carla:
    19 december 2016
    Zoals je al weet heb je me heel blij gemaakt,want met heimwee
    valt niet te leven love you.
  5. Remko:
    19 december 2016
    Lieve Marilène, je schrijft het fantastisch op! Het is dapper en er is moed voor nodig om voor jezelf te kiezen en een dergelijk besluit te nemen, respect en Chapeau! Iedere reis de je begint,
    die eindigt ook weer ergens en het gaat dan ook niet om de kwantiteit (de tijd) maar om de kwaliteit. Je geeft aan dat je enorm veel mooie kwaliteitsmomenten hebt gehad, en dus veel mooi momenten, maar ook last van heimwee. No worries je reisplanning is van koers gewijzigd omdat dit bij jou past en omdat jij daar aan toe bent. Op deze leeftijd een dergelijke ervaring opdoen is ongekend en je zal er de rest van je leven op terugkijken met grote een lach. Ben enorm trots op je, dikke kus papa. Ennuh geniet de komende weken samen met Fabienne van jullie gezamenlijke backpack reis en see you next year :) :)
  6. Nicole:
    19 december 2016
    Lieve Marilène, je bent en blijft een topper, je hebt het echt nog heel lang volgehouden!! Wat een reis, wat een belevenis, wat een ervaring....dit nemen ze niet meer van je af. Nog superveel plezier de laatste maand en tot in Nederland! Liefs weer vanuit Roosendaal xxx